هانی زاده در گفتگو با سراج24:

سیاست لبخند در برابر غرب کارایی نداشت/مردم خواهان تغییر وضع موجودند

سیاست لبخند در برابر غرب کارایی نداشت/مردم خواهان تغییر وضع موجودند

به گزارش سراج24">سراج24؛ حسن هانی زاده کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با خبرنگار سراج24">سراج24 در خصوص میراث دولت آقای روحانی برای دولت سیزدهم به ریاست آقای رئیسی در زمینه سیاست خارجی و داخلی، اظهار داشت: احتمالا یک دوره ی جدیدی با وجود آقای رئیسی آغاز شود که در آن به کمک قدرت میدانی و همچنین سیاست تعامل با الگوهای ایرانی و اسلامی نباید امتیاز بالایی به غربی ها داد زیرا هدف آن ها وقت کشی، تحریم، فشار و تسلیم کردن اراده ملت ایران بوده و هست.

وی گفت: آقای رئیسی در جریان اولین کنفرانس خبری خود ثابت کرد که از توانمندی های بالایی در زمینه سیاست خارجی برخوردار هست و می تواند در مذاکره با غرب دست بالاتری نسبت به دولت آقای روحانی داشته باشد و به نظر می آید که حتما یکی از اولویت های سیاست خارجی دولت سیزدهم توسعه تعاملات تجاری با کشورهای همسایه و منطقه ای است.

هانی زاده تصریح کرد: دولت های یازدهم و دوازدهم در حد خودشان تلاش کردند اما پیروزی ترامپ و خروج او از برجام و اعمال تحریم های جدید شرایط دشواری را برای تعامل با غرب به وجود آورد و تاثیر منفی بر وضعیت اقتصادی گذاشت.

این کارشناس مسائل بین الملل افزود: مماشاتی که دولت روحانی داشت موجب افزایش اشتهای غرب برای گرفتن امتیاز از ایران شد و به همین دلیل دولت جدید باید سیاست لبخند را کنار بگذارد و با اتکا به قدرت داخلی و منطقه ای حق ایران را از غرب بگیرد.

وی ادامه داد: در طول هشت سال گذشته چه در زمان حضور آمریکا در مذاکرات و چه در مدت بعد خروج آمریکا از برجام گفتگوهایی زیادی انجام شد اما تاثیری بر وضع اقتصادی و معیشتی مردم نداشت و ثابث شد که سیاست محتاط و لبخند در برابر غرب (اروپا و آمریکا) کارایی خود را از دست داده است و نمیتواند حقوق ملت ایران را محقق سازد. به معنای دیگر این سیاست تامین کننده حداکثر منافع و امنیت ملی ما نبود.

هانی زاده بیان کرد: کابینه آقای رئیسی باید از ظرفیت بالایی برای انجام کارهای زمین مانده کشور برخوردار باشد و بتواند در زمینه ی اقتصادی و روابط بین الملل به مراتب بهترعمل کند.

این کارشناس مسائل بین الملل افزود: به اعتقاد من دولت سیزدهم باید حتما به سیاست های کلان ابلاغی اقتصاد مقاومتی و تولید ملی توجه کند و حل مشکلات اقتصادی کشور را به روابط با کشورهای اروپایی و آمریکا گره نزند که باتوجه به مواضع و رویه فکری آقای رئیسی، این اتفاق هم خواهد افتاد.

هانی زاده در پایان با بیان اینکه دولت جدید باید با حفظ الگوهای ایرانی و اسلامی با کشورهای دیگر تعامل داشته باشد، خاطرنشان کرد: مردم ایران با آرای خود نشان دادند که خواهان تغییر و تحولی در وضعیت موجود هستند و به همین دلیل این پیام باید به وضوح به خارج از مرزهای ما منتقل شود.

اخبار مرتبط

دستاوردها و افتخارات ایران اسلامی برجسته‌سازی شود

قربانی: با داد و بیداد کردن فوتبال ایران پیشرفت نمی‌کند

رأی بالای مردم به آیت الله رئیسی، آغاز گام های تمدن ساز ایران اسلامی است

0 نظر

ارسال نظر

capcha